Prosit!

So sick, so sick of being tired
And oh so tired of being sick


Sjuk som en kuk, eller hur man än väljer att uttrycka sig. Syster var här med svåger och bebis i släptåg i helgen. Lillkillen (Hugo, inte Emil.. som förvisso också är lillkillen i förhållande till vår ålder, men inte längre yngst i deras lilla trio till familj) hade lyckats dra på sig någon envis förkylning, trodde vi. Det visade sig ett läkarbesök senare att han förmodligen har en släng halsfluss. Men så ser man ett supersnorigt litet ansikte som ler mot en och åkallar uppmärksamhet och tänker "äsch, hans små baciller kan ju inte smitta". FEEEEEL!! Fyfan vad jag har fått lida för pussochkram-kalaset med den lilla bakteriehärden, men det var det värt! nästan iaf. Inte blev det heller bättre för att jag är en jävla idiot som inte förstår att man ska sjukanmäla sig när man inte mår bra.. och definitivt inte boka extrapass. Fy på mig! Men idag är jag iaf hemma.


Har spenderat dagen, helt i linje med mitt sedvanliga självömkande vid sjukdom, nerbäddad under en mysfilt i soffan och läst Bridget Jones´s Diary med Ron Popes senaste skiva rullandes i bakgrunden. Har även lyckats göra en kraftansamling och steka två pannkakor och kan, nog helt ärligt, säga att jag aldrig någonsin konsumerat så mycket te som under den gågna veckan. Har därutöver slösat ett oändligt antal onödiga minutvarv på att fundera över vem f-n det var som lånade min bok "kyssa sammet". Någon? En flatig, något erotisk, roman hade definitivt suttit på sin plats just nu. Är lite trött på att läsa om Jones´s eviga flirtande med Cleaver.. fast det värsta är den fejkade (och dessutom urdåliga) brittiska accent jag skapar i huvudet medans jag läser, bara för att boken råkar vara på engelska och jag råkar ha sett filmerna.


Är nu extremt rastlös efter att ha:
  • zappat igenom och varvat alla kanaler på tvn minst fem ggr, bara för att inse att det endast och enbart går skitprogram under dagtid
  • kollat på en omätlig mängd söta djurbilder (vilket lett till att jag skrivit önskelistor inför jul, som enbart innehåller en massa djurungar.. katter främst!)
  • och sedan råkat driva in på den mer frustrerande sysselsättningen att beskåda lättklädda bilder på min stört snygga flickvän.


Vad gör man nu då?

Får väl ta en promenad med jycken ner till coop och inhandla någon sorts mirakelkur så att jag kan bli frisk å det snaraste. Soppa ska vara bra har jag hört! Eller nej, nu ljög jag.. fan.. förlåt. Men det är det jag är sugen på!





Äsch, jag slänger in en toabild.. bara för att jag kan.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Älskling, du är så fin så jag dör litegrann varje gång jag tittar på dig... Jag älskar dig mer än du någonsin kommer att förstå! När vi är 45 bast (och fortfarande snygga) och bor i ett fint hus någonstans osv osv, så kommer du ändå inte ha förstått min kärlek till dig baby! För det krävs nog mer än ett helt liv för att kunna förstå det.... <3

2011-09-11 @ 18:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0