nuvole bianche

Jag ser så sjukt mycket fram emot året som väntar. Saker och ting går framåt, uppåt. Och på tal om att se uppåt så måste jag fan ta tag i att måla taket någon jävla gång.. Jävla Peter, han borde gett fan i att elda matbord i köket.. Eller lyssnat till reklamerna om hur viktigt det är att släcka ljusen! Men iaf.. jag älskar när lugnet infinner sig. När man kan glädjas och vara tacksam över allt som är bra. Och samtidigt ha förtröstan och lita till att det som kanske inte känns helt hundra, kommer att reda ut sig till det bästa. Jag tror att mitt självpsykologande gett sina resultat. Känner en viss acceptans och ro för allt som är och inför allt som komma skall, på ett sätt som tidigare varit mer eller mindre obekant för mig. Det är lätt att oroa sig över saker och ting, att gräma sig över misstag man begått, chanser man missat, mindre bra beslut som tagits. Men det är tamigfan lättare att andas när man väl är medvetet närvarande i varje stund och vågar njuta, tro och hoppas.. istället för att vänta på nästa bakslag.

Känns rätt gött att ha kommit igång med träningen lite smått igen också. Tänker beach 2012! Jag bara älskar alla desperata försök till att snabbt rätta till figuren någonstans kring början på maj, när folk insett att det snart är bikiniväder igen. Så jag tjuvstartar nu. Fast mest av allt är det för att gå upp i vikt, för att få känna mig piggare, starkare och friskare. Tycker att man känner resultat ganska snabbt, kanske de gamla rid/fotbolls/bandy/lumpen/whatever-musklerna som vaknar till ur sin slumrande dvala. Men det gör mig ännu mer pepp! Har kört överkropp idag och lär ta en joggrunda med jyckovic om en stund. Blir alldeles rastlös när jag sitter stilla och hungrig så fort jag väl börjat röra på mig.

Har varit ledig idag och har utöver träningspasset mest slappat och inte rört mig i många knop alls. Tänkte städa, fixa och inredningspyssla imorgon.. men tjuvstartade lite med grovröjningen och städningen ikväll. Så nu ser det ut som på följande bild hemma hos mig. Ungefär. Typ. Givetvis har jag ingen fjuttig fisknätstunnel och paddel på väggen.. Men annars är det ganska likt faktiskt. I stora drag. Förutom att jag inte har två våningar då. Och endast 45 kvm. Och ingen öppen spis, än, tyvärr. Men annars, ganska likt!





Kommentarer
Postat av: XOXO

Hej var med och tävla om dagens blogg där alla mina 100-200 läsare kan blir din här på

http://laakinoiise.blogg.se/2011/december/dagens-blogg-fredag.html#comment

ska vi följa varandra på bloglovin?

Förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer! :)

2011-12-02 @ 15:46:24
URL: http://laakinoiise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0