In the arms of a woman

Okej, har samlat mig något sedan mitt förra tonårsutbrott i bloggen. Gick snällt och fint upp kl 4, jobbade, kom hem, gjorde om samma sak igen och har nu accepterat mitt öde.. dvs att resten av helgen kommer att se likadan ut. Njuter istället med ett glas rött, lite bra musik och fingrande på guran. Det var längesedan jag spelade alls. Det krävs en viss sinnesstämning för att jag ska finna det givande. Det händer mycket runtomkring mig just nu, och en kall och jävlig höstdag som denna är det enda rätta att slappna av och omfamna grubblerierna i lugn och ro, med tid för eftertanke och textförfattande. Det är trots allt svarta ord som fastnar bäst på pappret.. och jag fäster dem hellre där än att bära dem med mig kommande dagar. Jag tror att hösten gör sig påmind. Mörkret, kylan, distansen. Men jag ser ett ljus på andra sidan och inte fan är det något tåg.

Kvällen bjuder på Amos Lee.
Just detta spår har snurrat i mitt huvud större delen av dagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0