Hässlehåla

Jag önskar att man på något vis kunde spola tillbaka tiden, markera ett intervall och trycka på repeat, så att man kunde återuppleva samma vecka om och om igen. Denna vecka är en sådan vecka. Det fanns en sådan vecka i somras också. Och två i vintras. Oftast handlar de om musik och popkollo. Helt insane egentligen att jag ens får de här jobben. Alldeles för mycket betalt, ingen utbildning, feta förmåner, världens bästa kolleger och större egoboost kunde man nog inte be om. Dessutom är det så sjukt givande att jag skulle gjort det gratis utan att blinka. Fast tillslut skulle man ju tröttna på att återuppleva de där veckorna.. och höra samma låtar om och om igen. Coacha samma tjejer år ut och år in. Fast då önskar jag att man istället kunde snabbspola fram till nästa "världensbästavecka". Synd bara att mina önskningar aldrig slår in.

Nu sitter jag mitt emot ett konstigt par på tåget, ungefär i höjd med Kbacka. Är påväg hem för att försöka hinna till kvällens dubbla 25-årspartaj. Fast jag längtar lite efter kulturhuset i hässleholm redan. Sjukt grymt ställe! Och grym personal.


Handledarna flippade loss litegrann och slängde ihop en låt till tjejerna på ca tio min. Men det bjuder vi på, enjoy!


http://filekeeper.org/download/shared/Popkollo.mp3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0