Söderhamn och sånt

Igår spontantrippade jag och Emma till Gävle för att shoppa. Shoppa vad? Sexleksaker! Varför? För att hennes hund ätit upp hennes. Och tydligen finns det inte leksaker av den sort i lilla Söderhamn. Kom fö fram till en mycket nyttig slutsats gällande Söderhamn häromdagen: har helatiden tyckt att jag inte hittar här, tills jag insåg att det beror på att det inte finns något att hitta till. Men livet på landet är trots allt ganska fint. Dricker mest kaffe och tittar på när hunden får dampryck och drunknar i snön. Och väntar på att hon den där ska sluta jobba om dagarna förstås. Fast just idag blir det inte så mkt väntande, tar med mig Ulle och får på bio istället. På den där bion som har stängt varannan dag och visar en film om dagen.. totalt fyra filmer i veckan. Herrejisses, kommer att uppskatta utbudet i Göteborg när jag kommer hem igen, när nu det blir.

Auf wienerschnitzel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0