You know my name

Det kliar i fingrarna och svider i halsen. Hata näs-spray. Vem gjorde den idiotiska uppfinningen?

Du kan inte vara utan
då tar det ungefär 2,5 sek innan du lider av syrebrist.
Du kan inte använda detDå smakar det skit i halsen och kliar i hela jävla öron-näsa-hals-systemet.

Needu, ge mig lite whisky istället, tack!

Ikväll blir det tydligen någon privat tillställning på en krog någonstans i stan. woho, jag har koll på läget känner jag. Men sådant är livet som kvalificerat medsläp. Jag tar på mig min nyinköpta G-starskjorta, vaxar ner håret och hoppas på en blöt afton.

Förra helgen bestod det privata partajandet av ett hobbyband och dubbel 25-årsfest på Henriksbergs takterrass. Jag spenderade största delen av kvällen med att förebygga min favorithomofobs fördomar. Och säg mig om jag något annat än lyckades. En halvtimme efter mitt (sena) anländande till festen satt vi och planerade vårt kommande äktenskap med min kollega som sexuell sidekick. ehh, jag tror, och hoppas innerligt, att vi inte ska ta det på för stort allvar. Helst av allt gör jag lumpen, tar ut mitt feta sparkapital strax innan 30-årsdagen, köper ett hus, en hund och en volvo och gifter mig med älsk. Men tills dess tänker jag ha jävligt kul på resan mot tvåsamhetens behagliga vardag.

Utöver att det för tillfället känns som det bara är all work & no play spenderas mkt av mellantiden till att sakna mina sköna musiker i malmötrakterna. På senaste roadtripen landade jag på en invigningsfest av Quidy och Lottas nya studio. Under tiden var älsk och josse på wonk. Men jag hamnade som vanligt i världens fyllejam, med bla Magnus Svenningson (som av någon konstig anledning alltid är inblandad när jag tar upp en gitarr på fyllan), och partade så länge att jag kom fram till wonk lagom till stängningsdags. Bra drag! Men det var totally worth it! :)

Nu tänkte jag göra något så ärofyllt som att städa badrummet. Imorgon blir det målning av vardagsrummet. Känner någon för att hugga i och paxa en roller är det bara att hojta till. Det bjuds på kakor ;)


Arm yourself because no one else here will save you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0