Someone who loves me

Jaha, då var sommaren slut.. (man kan ju filosofera över hur många bloggar som inleds med just den frasen, denna månad, i vårt avlånga land) ((onödig parentes nummer 2) Vårt land? Jag är fan helfinne som bara råkade trilla ut på denna sidan gränsen)

I måndags spelade vi på Malmöfestivalen, fett skoj. Jag fumlade bort en låt, men sådant hör väl till. Utöver det misstaget gick spelningen nog ganska bra. På musikfronten är det ganska torrt annars.. Jag har lyckats skriva färdigt min efterlängtade ballad, mycket tack vare Nina Persons fina låtskrivartips (man tackar), men jag lyckas inte skriva något till bandet.. Har en låt i fingerspetsarna som bara längtar efter att få komma ut, men resultatet varje gång jag försöker förvekliga idén blir aldrig vad jag förväntat mig och skrotas därför snabbare än den blev satt i verket. Inte heller har jag upptäckt något nytt eller spännande band på sistonde så mp3n känns mest som en torr gammal öken man korsat en gång, eller två, för mycket.

Popkollo har även passerat och trots att jag är sjukt sliten sedan veckans bravader, sena nätter och tidiga morgnar så är det nog något utav det roligaste jag varit med om på länge. helt galet hur kul ett gäng tjejer i yngre tonåren kan vara, jag gillar inte ens kids eg :P

Förövrigt har jag fått värsta hang-upen på Marit bergmans "I will always be your soldier". Varför den låten och varför just nu förstår jag inte. Marit var rätt lam som konferencier för våra kollokids och just nu är jag ingens "soldier", inte ens min egen. Har hamnat i en svacka där jag inte riktigt finner tid varken för mig själv eller för kärlek eller relationer. Men det går väl över när man gifter sig...

jaja, iaf.. om ett par timmar är det dags att bege sig till jobb men just nu känns allt rätt hopplöst, antar att det beror på sömnbristen (som beror på att jag gick upp tidigt, efter att ha jobbat natt, för att åka till skolan när vi inte ens behövde komma dit idag.. vilket jag fick reda på när jag kom dit).

Ska ta en välförtjänt vila och tänka på fredagens kommande skumpa-fest ist. Det gör säkert susen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0