Landets krona

Sedan jag började jobba i La, da ghetto, har tiden som spenderas här ökat kraftigt i förhållande till mina oändliga pendeltimmar till och från malmö. Och jag slutar aldrig förundras om hur saker och ting har sin egen lilla gång här i ghettot eller "blattecentrum" som mina arbetskamrater ofta kallar det. En enkel sak som att gå och köpa tamponger nere på hörnet blir plötsligt en stor grej när de helt plötsligt fått för sig, av okänd anledning, att stänga butiken och hänga ut en skylt som säger att kunderna är välkomna åter 14,30. fjortonochtrettio!? jag behöver ploppa om nu, inte om två timmar! Aja, får väl vandra vidare ett kvarter och hamnar hos kinesen som har världens sämsta sortiment och svenskan är inte bättre den heller. Trots butikens få kvadratmeter får jag spendera onödigt lång tid därinne innan jag hittar vad jag är ute efter, detta eftersom mannen i kassan inte lärt sig sortera sitt magra varu-utbud på ett logiskt sätt. Väl framme vid kassan finner jag en flinande kines i trettioårsåldern som fortf blir generad av att unga tjejer handlar tamponger, 1,5 liter cola och en dosa snus. Jag vet inte om det var kombinationen eller själva tanken på att han sålde produkter som kommer att hamna innanför mina underkläder som fick honom att reagera, men mannen (?) satt iaf och fnissade, illröd i ansiktet, tills jag hade gått ut ur butiken.

På vägen hem sedan gick jag förbi ett par unga byggarbetare som givetvis var tvugna att pausa arbetet och stirra tills jag gått runt hörnet. Är män verkligen så desperata?

Sedan jag fick för mig att jag inte längre orkar gå till frisören och manen blivit alldeles för lång, så att man faktiskt kan se det faktum att jag är tjej, verkar det som de flesta killar ser en som ett potentiellt ligg. Eller som man fick höra på jobbet igår:

"Vilka fina ögon du har!"
"Öh, tack.. kan du skriva under här?"
"Jaja, (rafsar åt sig pennan och kvittot.) hela du är faktiskt fin, vi kommer nog tillbaka (blinkblink)"
"Haha, jaja.. tack. Jag kommer ut med din kycklingburgare om ett par minuter."
"Du är skitsnygg, min kompis här letar efter en kvinna att gifta sig med. Du vet han är mogen och snygg och blablablabla"

Efter det glömde jag lyssna, men seriöst.. det finns desperata brudar också, men killar är nog fan mer benägna att gå över gränsen och hårdragga på allt som rör sig och ser det minsta kvinnligt ut. Det är så man får lust att be dem sluta och berätta att man inte är intresserad eftersom man lätt hade kunnat tillfredsställa deras tjej bättre än de någonsin kommer att vara kapabla till. Vilket man i vissa fall kanske även blivit ombedd att göra, av tjejen i fråga då.

Nej tacka vet jag stenhårda butchflator som inte vågar visa sitt intresse. Nu är det dags att skriva en disslåt, äta middag och sedan bege sig till da donk för ett par timmars ofrivilligt flörtande.

"Något annat?"
"Ja, ditt nummer.."

Skål och godnatt, gott folk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0