En gång när jag fyllde 20..

En gång när jag fyllde 20 hade vi spelning som efterföljdes av en vild hemmafest, efter vilken det fanns en dam iförd endast underkläder fastkedjad i handbojor till elementet i mitt sovrum. Dock varken av mig eller för mitt nöje. Det var tydligen min kära trummis galna fylleupptåg som låg bakom det hela. Men innan den festen hade mina två närmsta vänner letat land och rike runt för att hitta en fysisk skiva (det här var långt innan spotify) med TBS som de skulle ge i födelsedagspresent åt mig. Dock fanns ingen renodlad sådan, men på en liten skivaffär på en mörk bakgata fann de en blandskiva där en utav mina dåvarande favoritlåtar med nämnda band fanns med.. Fast bonus-spåret, av Fall Out Boy blev en ny upptäckt för mig. Och den gick på repeat. Hela nätter. I flera veckor. Det är fan vad musik kan vara laddat med minnen.





TBS-låten?
Den här var det:




"You´re a touch overrated
You´re a lush, and I hate it"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0