Gud?

Nackdelen med att bo bredvid en kyrkogård är att det dagliga klockringandet får mig att fundera lite extra ofta på ifall jag borde ha dåligt samvete över min brist på tro och mitt högst okristna leverne, ifall att det skulle visa sig att jag haft fel menar jag. Vad händer om jag dör och den där gud faktiskt finns och är allsmäktig? Han kommer ju med all säkerhet hånskratta åt mig (fast på ett gudomligt ödmjukt sätt) och peka ut vägen till helvetet med hela handen. Det vill man ju inte vara med om! Kanske borde ge det ett ryck och försöka bli kristen igen, fast det försökte jag visserligen förra året.. utan några som helst resultat. Kanske Buddha är mer my kind of guy? Äh, whatever.. skulle läget vara så lär jag förhandla mig upp på ett fluffigt moln när det är dags.

Nu sitter jag och dricker kaffe, till de ljuva tonerna av Breaking Benjamins Breath, mitt i ett renoveringskaos. Har sovit fyra timmar efter att ha packat och skruvat hela dagen i en lägenhet, slipat och målat i den andra och sen jobbat natt på det. Och det är långt ifrån klart känns det som. Fast nu är iaf både hallen och sovrummet färdigmålat, i vardagsrummet är tapeterna rivna och väggarna spacklade. Så det är slipning, målning och sedan köket kvar. Får väl rycka tag i mig själv så att det blir gjort och klart innan helgen. Är det någon som känner att "jag är ju fan riktigt high på det här med att tejpa och måla!", så är det bara att hojta till!



Puss och kram och kläm!




Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hallå jag hjälper ju också till faktiskt, vart är min cred då? :P

2011-07-19 @ 12:30:44
URL: http://rebeccasecrets.blogg.se/
Postat av: Ranta

Tack för hjälpen älsko :*

2011-07-19 @ 12:43:35
Postat av: Rebecca

Gulligaste duu :)

2011-07-19 @ 12:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0