Matmöte ftw

Om man vore så rund som man känner sig så skulle jag utan tvekan rulla ner för backen nu. Jag och Peggs gick loss i saluhallen tidigare idag. Det blev en massa ostar, kex, korvar, fyllda champinjoner, parmaskinka och serano, lite nötter, glögg och julmust. I runda slängar bidrog vi med halva tusenlappen till saluhallens ekonomi och begav oss sedan hemåt för ett av våra berömda matmöten. Mycket givande, mycket gott!

Nu räknar jag mest ner dagarna till nästa vecka. Jobbet är då slut och sedan bliver det en trip Norrut. Ska bli skönt att komma bort och pausa från bästkusten ett tag. Plus att jag vill åka pulka i hiskeligt många minusgrader! Och jag vet att jycken älskar att hoppa runt i snödrivorna i skogarna där. Är han lycklig så är jag också det.. Även om det sedan blir min uppgift att åtgärda frostskadorna när han kommer tillbaka med istappar på pungkulorna. Men men, vad gör man inte för sin kärlek?

Nejmensåatteh.. lite ostbricka på detta kanske?




Hade två nötter vid köksbordet imorse..
Finsällskap till morgonkaffet!




Ett stycke filosoferande snömonster <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0