Kärlek och respekt

"Så du proppar din kropp full med nervgift och onödig information det första du gör på morgonen? är du galen!?"

Melinda wredes hälsotant till granne är tydligen inte särskilt förtjust i "kaffe och tidnings-rutinen" på morgonkvisten. Något som slog mig när jag imorse stod med kaffekoppen i ena handen, cigaretten i andra, blickade ut över området och kände hur magsyran slog bakåtvolter i buktrakterna när den fick möta dagens första koffeindos.

Dagen har genomsyrats av ajax och flyttstäd på högsta nivå.. och ännu är det inte klart. Men men, jobba bör man, annars.. dör man? Nej, fifan. Nästa vecka har jag en 50-timmarsvecka på jobb och är endast ledig en dag, men därefter ska jag njuta av thaimassage och en veckas semester.

Och på tal om flyttstädning så är vi nyss hemkomna från en lägenhetsvisning, snart måste jag sluta flytta runt. Men detta var en sjukt nice etagé-fyra som blir svår att säga nej till. Ett rum till mig och Sam, ett till Challe och ett till alla instrument, datorer och taturingsutrustning. Skjut mig i levern om vi inte flyttar dit. Balkongen var helt underbar med kvällsol fram till nio-tiden och i övrigt var lägenheten lagom fräsch och väldigt välplanerad. Behöver jag säga att jag VILL VILL VILL!? ah, ge mig.

Nu blir det alkoholisering, mina kära vänner!
SKÅL och välkommen åter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0