Underdog

Tänkte bjuda på min senaste obsession. Den här låten (ursäkta uttrycket, men för tillfället verkar jag ha förlorat min annars mer eller mindre accepatbla verbala förmåga) knullar mina musikaliska nerver. Jag vet inte riktigt vad det är egentligen, det finns många halvskrikiga uptempo pojkband, vilket är en gengre som jag generellt egentligen tröttnat på. Men rytmen, känslan, PULSEN i just denna låt strömmar likt jag vet inte vad genom mig så fort den rullar igång. Från sticket fram mot slutet har alltid varit mitt favoritparti, videon lyckades på något vid förstärka det intrycket. Älskar kontrasten mellan musiken och dansen, på något vis är det som klippt och skuret, handen i handsken, två halvor som kompletterar varandra.. äsch, ni hajar!

Dra den på repeat, låt den sjunka in och NJUT! Det tänker iallafall jag göra. Detta blir dagens pepplåt på gymet!




And I'm down, down

Down but definitely not out..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0