Jag tror jag har hamnat i fel blogg?

Juholts månadslön som partiledare motsvarar en statsministerlön, trots att opinionssiffrorna visar att förtroendet för partiet har rasat sedan han tilträtt. Vad är det som gör att han förtjänar den enorma månatliga transaktion som han får som lön för sitt arbete i ett parti som inte längre har något väljarstöd? Om Juholt skulle ha en hyra på 20 lappar i månaden, spendera 5000 kr på presenter till sin fru, själv shoppa för 15, handla mat för 10, ha övriga fasta utgifter på låt oss säga 15 och därutöver spendera 10 på övrigt/att roa sig, samt varje månad spara 20000 som en buffert för eventuella politiska misslyckanden som leder till arbetslöshet i framtiden skulle han fortfarande ha 49000 kr över varje månad! Och då är det ändå räknat på absurt höga utgifter. Helt jävla allvarligt, vet han ens om hur många barns skolgång och måltider som kan finansieras för den summan varje månad? Jag har ingen jävla aning, men han borde inte ens räkna på det, utan rätt och slätt skänka pengarna till mer välgörande ändamål. Det ser precis likadant ut hos övriga partier.. förutom C och V vars partiledare varken har mer eller mindre än grundlönen (vilken iofs också är ganska kraftig, men något ska man väl ha för att försöka styra landet).

 

Jag trodde att politiker var de som ville vårt land väl, de som ville styra oss till ett gemensamt välmående som fungerar för majoriteten.. sen är det klart att det alltid är någon som kommer i kläm. Men hur går man in i arbetet, med den grundtanken, utan att själv ifrågasätta om den lön man får inte bättre skulle kunna disponeras på annat vis? Är det berömmelsen det ligger i? Vill man bli kändis kan man väl öva upp sina färdigheter i ett instrument, ta en skådespelarkurs, prova lyckan i hollywood, eller bara vara med i någon dokusåpa.

Jag hade en dröm häromnatten, i vilken jag drog en lång monolog om huruvida partiledare förtjänar sina löner eller inte och utmanade dem till att själv sänka sin lön med 10-20tkr/månad beroende på inkomst. Varpå EN nappade. Den där enda är nog ändå långt ifrån fler än vad det hade blivit i verkligheten.

 

Skygglappar på och ge mig min eftermiddagskaka, nu ska jag ut och styra landet!



 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0