Längtan..

Jag har sånt sjukt musikbegär! Skulle kunna limma fast gitarren i mina händer.. äta, sova, duscha och leva med den där i flera dygn. Jag vill hänga med lotta i studion. Jag vill tillbaka till fyllejammet på världens bästa bröllopsfest, jag vill återuppleva alla mina fina vänners releasepartyn, spela gitarr i parken, få världens bamsekram av chrille och höra henne berätta om spelningarna i kanada och på island.. och dricka öl och diskutera livet och sedan skriva en låt om det. Vill få dricka rödvin i hästvedas djupaste skogar och improvisera med tre gitarrister och en rappande Melinda Wrede ännu en gång. Vill få förbanda till Salem i Simrishamn en gång till, droppa dumma lines på scen.. hålla andan och brista ut i glädje när det gick hem. Vill få stå på trumpodiet, med ena foten på baskaggen och dra ett solo tillsammans med världens bästa Sloph. Och så vill jag självklart ha sommar och popkollo!! Igen och igen och igen..


Kan det möjligtvis vara vårkänslorna och den avtagande sjukan som talar?




För ett tag sedan skrev jag om ett par vänner och bekanta som skulle ha premiär för en dokumentärfilm: Jag är min egen Dolly Parton. Well, klockan är kalle.. igår var det tydligen dags! Går på folkets bio. alla som är något musikintresserade bör se. Och alla som inte är det bör se för att det handlar om några utav de bästa damerna och deras liv. Jag ska definitivt bege mig och ta en titt så fort jag får tillfälle!


Som ett litet smakprov kan man ta en kik på uppträdandet hos skavlan igår:
http://svtplay.se/v/2355304/skavlan/del_9_av_13

Spola fram emot slutet :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0