Tuppen och jag

Somnade samtidigt som det var tänkt att jag skulle vakna och fick därav en timmes sömn innan ett morgonsamtal väckte mig. Det lät lite som en line ur en föreställning om hur gamla människor alltid överdriver, "När jag var ung då fick vi gå upp klockan tre på natten, två timmar innan vi la oss, och jobba två dygn i streck för en rostig spik!"

Nu är hösten här, vilket i vanligt ordning får mig att gnugga tankeknölarna lite extra. Det senaste är "vadfanvilljagmedmittliv?-perioden". Och nu har jag det! Jag ska bli miljonär, fråga mig inte hur, men jag ska! Och då ska jag köpa en rostig gammal bajsbrun golf med oreangea flames till Hugo. Det kommer att bli fantastiskt! Tills det inträffar får jag väl helt enkelt fortsätta med disken och tvätten, som är morgonens huvudsakliga sysselsättning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0