The mixed tape

Just nu känns det som jag skulle kunna fylla denna meningslösa blogg med helt sinnesjukt många citat från låtar som förklarar både ett och annat om vad som pågår i mitt liv. Eller som inte pågår alls men som ändå berör mig.

No, I can't dance unless it's slow or sad
To a song that's far less obvious
If you're using me, do it slowly
Make it last until I have to go


Musik har verkligen fyllt all min tid de senaste dagarna, lyssnar jag inte så spelar jag, eller skriver, eller sjunger i badkaret, jammar hos joy eller har spontana elvisduetter med Leo på jobb (mest eftersom han verkade vara den enda som kunde låtarna). Och senast idag lyckades jag knyta ihop helgens bravader till en halvhjärtad text ämnad för den senaste låten. Kommer förmodligen att spela in och slänga upp skiten på myspace någon sömnlös natt nu när jag får hem mina förstärkare och micar igen, i brist på annat liksom.

Hope you let your intuition 
Precede my reputation
Cause I have one


Det är väldigt mycket one tree hill, elvis och lite spridda grejer som jag i vanliga fall inte lyssnar på. Men det är väl också lite så mitt liv är för tillfället. Ett halvdant försök till att vara nyskapande och lite omtumlande, nya sköna (och osköna) människor och sinnesjukt gamla vänner i omlopp.

She's a pretty girl 
She's always falling down
And I think I just fell in love with her


Helgen var sjukt onykter, men dock väldigt trevlig. Fick träffa en hel del sköna människor och det behövdes verkligen (fast behövs inte det alltid?). Har även hunnit med en måndagsöl hos Miki som förlängde helgen ytterligare en dag.. Fast jag finner det ganska skrämmande hur seriösa en del vänner låter när de fylleraggar på en på skoj (för visst var det på skoj? och absolut på fyllan). Och jag själv borde nog också lära mig att hålla tyst om vad jag tycker och tänker i onyktert tillstånd. Men den läxan lär jag mig en annan dag tänkte jag. Nu ska jag fortsätta mitt youtubande efter en massa skön musik och videoklipp på en enarmad travis barker som ändå lyckas banka till det rejält på sitt trumset. Ge mig en tiondel av hans talang!

I'm forever black-eyed
A product of a broken home
Eller så kan man ge sig fan på att försöka somna.. om man ändå hade någon att sova med. Youtube it is!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0