Bland burgare och betalningsanmärkningar

Vad som är bra gällande föregående vecka är att jag äntligen drog loss tummarna ur röven och skaffade mig ett jobb. Vilket innebär att jag till hösten kommer att plugga på dagarna och dressa burgare, för en timlön på 108 kr, under kvälls/natt-timmarna. Såft...  Eller inte?

Det kommer visserligen att bli både slitigt och tidskrävande, men å andra sidan är det ett schysst tillskott till min annars så magra och undernärda plånbok.. förlåt, amandas plånbok.. Som jag glatt lånade efter att hon krossat en skalbagge med den. (Skalbaggen försvann förövrigt under natten och jag misstänker att jag misstagit den för en snus som jag sedan svalt i sömnen.)

Anyways... Vad som är mindre bra är när jag upptäcker att min näst intill demente fader lagt undan mina räkningar för att han ska ge dem till mig, vilket resulterar i att jag en månad senare får påminnelsebrev med diverse extra-avgifter eftersom han faktiskt aldrig kom ihåg att berätta att jag fått post. Tanken var god, men nära skjuter ingen hare.
So shoot the messenger folks!

Vad som utöver det känns bra är att popkollo närmar sig med stormsteg, inte ens en månad kvar.. vilket innebär ett tillskott på ytterligare 7000 kr för ekonomikvoten i min plånbok, enbart för att dess nyfunne ägare (jag i egen hög person) ska vara handledare åt ett gäng tjejer som kommer att repa och spela musik hela veckan.

Utöver alla dessa summor och räkningar som ständigt rusar runt i min tankebana händer inte så mkt, antar att allt är som vanligt. Vilket med andra ord innebär att allt suger stenhårt tills att jag i nästa sekund gläds åt galet små saker som händer omkring mig.

Jag har iaf bestämt mig för att satsa nu.. på vad vet jag inte riktigt. Men jag måste verkligen ta tag i saker och satsa stenhårt för att det ska hända något. För den här finnen har gnällt över mitt mediokra svennsonliv alldeles för många år nu.

"äpplen faller inte långt från päronträden"
...om de inte själv väljer att rulla därifrån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0